Hej og velkommen til Det Bette Køkken.
Jeg har længe gået og diskuteret med mig selv om hvor vidt jeg skulle starte en blog helt for sig selv om en af mine store passioner, nemlig madlavning og særdeles bagning. Eller om jeg bare skulle blande det hele sammen på Dagbog Fra Japan, men jeg har altså nu taget den beslutning af holde de 2 ting adskilt og derfor er Det Bette Køkken kommet til verden. 
Navnet Det Bette Køkken kommer sig af at mit køkken ikke er særlig stort, kun omkring 3 m2, men det har ikke afholde mig fra at lave mad fra alverdens lande og bage både kager og brød, men det kan nogen gange godt være lidt af en udfordring hvis jeg får gang i for meget på samme tid.
Jeg laver mad fra alverdens lande, men jeg holder specielt meget af spicy mad så det indiske og thailanske køkken har en særlig plads i mit hjerte. Men en omgang pasta med kødsovs er heller ikke noget jeg går af vejen for. 
Jeg bager også meget. At være bosat i Japan hvor stort set alt brød hos bageren er hvidt eller sødt brød så går der ikke længe inden man savner noget rugbrød og grovbrød med kerner i. Så jeg er efterhånden nået til et punkt hvor jeg bager alt mit brød selv og for nylig er jeg også begyndt at ekspermintere med at bruge surdej i mine brød. Noget der har været en stor succes.
Jeg håber at kunne give dig noget inspiration til selv at gå i køkknet og prøve dig frem med nye råvarer og retter. Og jeg håber at kunne inspirere til selv at lave mad frem for at købe usunde færdigretter og dåsemad, som er alt for dyre i forhold til hvad man får og som hvis man brugte lidt tid i køkknet sagtens kan lave selv til en langt billigere pris og bedre smag. 
Så velbekomme og endnu engang velkommen i Det Bette Køkken. 

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Asta-kage.

Svinekød med miso og grøntsager.

Kylling i wok med peanuts og chili.